Probiootit- Matkailijan Paras Kaveri

Maitohappobakteerit – Probiootit

MEIDÄNELIXIR Arvostelu: ★★★★☆

Matkustaessasi kaukaisiin lomakohteisiin on sairastumisen riski korkea. Leposi on rajoitettua, sekä olet koko ajan yhteydessä uuteen, kehollesi vieraaseen, bakteerikantaan. On tärkeää muistaa, että melkein koko immuunijärjestelmäsi löytyy suolistosta, jonka takia suoliston hyvinvointi on oleellinen osa vastustuskyäsi.

Maitohappobakteerit (probiootit) ovat mikrobeja, joiden on tutkitusti todistettu toimivan kehoa avustavina bakteereina. Maitohappobakteerit toimivat enimmäkseen ruoansulatuselimistössä, jossa ne avustavat eri suoliston toimintoja.

  • Nopeuttavat vaikeasti sulavien ruokien imeytymistä.
  • Parantavat kehon B-vitamiinin tuottoa.
  • Tehostavat kalsiumin imeytymistä.
  • Pitävät suoliston bakteerikannan tasapainossa.
  • Parantavat vastustuskykyä.

 

Lisäksi niiden on todistettu hoitavan mm. tulehduksen aiheuttamaa ripulia, ärtyneen suolen oireyhtymää, sekä muita tulehtuneen suolen ongelmia.

Kuinka Lisätä Maitohappobakteereita Päivittäiseen elämään?

Probiootteja voi lisätä päivittäiseen ruokavalioon ostamalla vaikkapa probioottisia jugurtteja. Nämä jugurtit eivät ulkoisesti eroa normaaleista jugurteista, mutta niitä yleensä mainostetaan ns. ”ruoansulatus jugurtteina.”

Probiootteja on myös mahdollista saada ulkoisen kaytön yhteydessä esimerkiksi ihovoiteina tai rasvoina.

images

Jos kyseessä on matka ulkomaille, on suositeltavaa ostaa maitohappobakteerit apteekista. Ne ovat saatavilla ilman reseptiä tabletti tai kapseli muodossa, ja ovat siis helposti kuljetettavissa.

Kehosi sisältää tuhansia eri bakteerilajeja, ja siksi on myös tarkeää että apteekista ostamasi maitohappobakteerit sisältävät enemmän kuin yhden lajin maitohappobakteereja.

 

Alla on lista maitohappobakteereista, joita ostamasi tuotteesi tulisi sisältää.

  • Lactobacillus acidophilus DDS-1
  • Lactobacillus casei
  • Lactobacillus plantarum
  • Lactobacillus salivarius
  • Lactobacillus rhamnosus
  • Lactobacillus brevis
  • Bifidobacterium lactis
  • Bifidobacterium longum
  • Bifidobacterium bifidum
  • Streptococcus thermophilus

 

Lähteet:

Hempel S, Newberry SJ, Maher AR, et al. Probiotics for the prevention and treatment of antibiotic-associated diarrhea: a systematic review and meta-analysis. JAMA. 2012;307(18):1959–1969.

Mercola, D. (n.d.). Probiotics | Complete Probiotic Supplements. Retrieved October 02, 2016, from http://probiotics.mercola.com/probiotics.html

Probiotics: In Depth | NCCIH. (n.d.). Retrieved October 02, 2016, from https://nccih.nih.gov/health/probiotics/introduction.htm

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s