4 Tapaa Helpottaa Krapulaa

Onko Darra? – 4 Tapaa Helpottaa Krapulaa


Elämästä kuuluu nauttia, tosin joskus tulee nautittua vähän liikaakin. MEIDÄNELIXIR-tiimi on laittanut kokoon neljä tehokasta tapaa toipua krapulasta.

 

  1. Kevyt liikunta

    uhhospitals

  • Vaikka keho tarvitseekin lepoa, ei liika lepo kuitenkaan tee ihmistä virkeäksi. Kevyt liikunta on loistava tapa nostattaa kehon energiatasoa rankan illan jälkeen. Lisäksi liikunnan on todettu lieventävän stressiä ja parantavan mielentilaa.

 

  1. Aamupala

    Eggs-Toast-Potatoes-Breakfast

  • On silti tärkeää muistaa, että kehosi on ollut paastotilassa nukkuessasi. Hyvä kevyt aamupala nostaa elimistön verensokerit korkealle, sekä ravitsee kehoa tärkeillä mikro- sekä makroravinteilla. Kannattaa siis rohkeasti siirtyä sängystä keittiön puolelle.

 

  1. Vesi

    water-bottle-glass

  • Alkoholin kuivattava vaikutus ihmiskehoon aiheuttaa yön aikana nestehukkaa, jonka seurauksena monet kärsivät siitä johtuvista sivuoireista. Nestehukka voi johtaa päänsärkyyn, energiamattomuuteen, pahoinvointiin, sekä keskittymisvaikeuksiin. On siis suositeltavaa juoda muutama lasi ennen nukkumaanmenoa ja heti herättyäsi.

 

  1. Uni

    mancouch

  • Unella on lukemattomia tärkeitä vaikutuksia ihmiskehoon ja on siksi myös tärkein tekijä krapulasta toipumiseen. Kun ihmiskeho on täydessä lepotilassa, kehon autonomiset toiminnot ottavat vallan. Verenkierto- sekä ruoansulatus elimistöt työskentelevät entistä aktiivisemmin, joka on tärkeää alkoholin vaikutuksesta toipumiselle. Samaan aikaan aivojen työmäärä vähenee, mahdollistaen tehokkaan aivotoiminnan seuraavalle päivälle.

 

 

Lähteet

Breakfast. (n.d.). Retrieved July 19, 2016, from https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/breakfast

Moderate Exercise Yields Big Benefits. (2008, January 4). Retrieved July 19, 2016, from https://www.sciencedaily.com/releases/2008/01/080104123421.htm

Popkin, B. M., D’Anci, K. E., & Rosenberg, I. H. (2010, August). Wter, Hydration and Health. Retrieved July 19, 2016, from http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2908954/

Why Is Sleep Important? (2012, February 22). Retrieved July 19, 2016, from http://www.nhlbi.nih.gov/health/health-topics/topics/sdd/why

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s